Bu adım, teknoloji ve otomotiv sektörlerindeki uluslararası iş birliklerinin yanı sıra, ulusal güvenlikle ilgili potansiyel riskleri de göz önünde bulunduruyor. İncelemenin, otomobillerin donanım ve yazılımlarındaki güvenlik protokollerini kapsayacağı belirtiliyor. Bu durum, otomobil üreticileri ve tüketiciler için yeni standartların belirlenmesi açısından önemli bir dönüm noktası olabilir.
Beyaz Saray, sürücülerin telefonları, diğer araçlar, Amerikan altyapısı ve üreticileri ile “sürekli bağlantı” halinde olan ve sürücü asistanı sistemleri gibi teknolojileri kullanan yeni model araçlar hakkında, Çin başta olmak üzere “endişe verici ülkelerde” üretilen otomobiller üzerine bir inceleme başlatacağını açıkladı. Bu araçların, sürücüler ve yolcular hakkında hassas veriler topladığı, kameralarını ve sensörlerini kullanarak ABD altyapısı hakkında detaylı bilgiler kaydettiği, kritik altyapılarla doğrudan etkileşimde bulunduğu ve uzaktan kontrol edilebildiği veya devre dışı bırakılabildiği belirtildi. Beyaz Saray, yabancı hükümetlerin bu verilere erişebilmesi durumunda, bağlantılı araçlardan “yeni zafiyetler ve tehditlerin” ortaya çıkabileceği konusunda endişeli. Özellikle, belirtilen endişe verici ülkelerin bu bilgileri ulusal güvenliği riske atacak şekillerde kullanabileceğinden çekiniyorlar.
Ticaret Bakanlığı bu incelemeyi yönetecek. Ticaret Bakanı Gina Raimondo, “Bu araçların geniş veri yelpazelerini yakalayabilen teknolojileri veya bağlantılı araçları uzaktan devre dışı bırakabilecek veya manipüle edebilecek kapasitelerini anlamamız gerekiyor. Bu yüzden, ICTS [bilgi ve iletişim teknolojisi ve hizmetleri] yetkilerimiz altında harekete geçip geçmeme konusunda karar vermek için bilgi talep ediyoruz,” dedi.
ABD, güvenlik endişeleri nedeniyle Çin’de üretilen otomobilleri inceleyecek
Ajans, önerilen düzenlemelerin ilerlemesi hakkında kamuoyundan geri bildirim arayarak “düzenleme için en uygun olabilecek teknolojileri ve piyasa katılımcılarını” belirlemeye çalışıyor. Bu inceleme, Ticaret Bakanlığı’nın bir eylemde bulunup bulunmayacağına karar vermesine yardımcı olacak. Ajansın Endüstri ve Güvenlik Bürosu, Trump döneminden kalan “yerli bilgi ve iletişim teknolojisi ve hizmetleri tedarik zincirlerini ulusal güvenlik tehditlerinden koruma” odaklı Yürütme Emirleri altında bir inceleme yürüten ilk kez bu görevi üstleniyor.
“Çin, otomobil piyasasının geleceğinde hakimiyet kurmayı hedefliyor, bunu da haksız pratikler kullanarak yapıyor. Çin’in politikaları, pazarımızı araçlarıyla doldurabilir ve ulusal güvenliğimiz için riskler oluşturabilir. Benim dönemimde bunun olmasına izin vermeyeceğim,” dedi Başkan Joe Biden. “Çin’den gelen bağlantılı araçlar, vatandaşlarımız ve altyapımız hakkında hassas veriler toplayabilir ve bu verileri Çin Halk Cumhuriyeti’ne gönderebilir. Bu araçlar uzaktan erişilebilir veya devre dışı bırakılabilir.”
Washington Post’un belirttiğine göre, Çin’de üretilen araçlar henüz ABD yollarında özellikle yaygın değil, ancak Avrupa gibi diğer pazarlarda giderek daha tanıdık bir görüntü oluşturuyorlar. Endişe yaratan birçok aracın elektrikli araçlar olmasına rağmen, soruşturmanın odak noktası araçların kameraları, sensörleri ve yazılımları.
ABD daha önce, ülkenin altyapısına güvenlik riski oluşturduğu endişesiyle Çinli şirketleri inceledi. Birkaç yıl önce, hükümet Huawei ve ZTE tarafından üretilen telekomünikasyon ağ ekipmanlarının ithalatını ve satışını yasakladı (hükümet çalışanlarının bu şirketlerin telefonlarını kullanmasını durdurduktan sonra). Ayrıca, telekomünikasyon şirketlerinin mevcut altyapılarından Huawei ve ZTE ekipmanlarını büyük masraflarla kaldırıp değiştirmesini gerektirdi.